Route Eerdsche Bergen

2 April 2018 de route gelopen in Eerden. Deze route was samengesteld door Twan en Dorien. Een redelijk korte route van ongeveer 120 kilometer afgesloten met een heerlijke lunch in Veghel.

Route Geijsteren

GeijsterenZondag 16 juli stond de volgende tocht op het programma. Een wandeling bij het mooie Geijsteren. Dit keer waren ook Twan en Dorien aanwezig. Het was schitterend weer en na een kopje koffie bij John gingen we naar Geijsteren. Daar hebben we eerst ruim 10 kilometer gelopen (waarbij we even iets van de route zijn afgeweken) en we bij het ruiken van de koffie een stukje hadden afgesneden. na de voortreffelijke lunch hebben we de laatste 5 kilometer gelopen en zijn toen richting terras in Rijkevoort gegaan. Na de nodige borrels kwamen we rond 5 uur weer voldaan thuis.

Route Leudal

wandelroute-leudal

Zaterdag 18 februari zijn we onder leiding van de IVN gids Peter vertrokken naar het Leudal. Na een voorspoedige reis kwamen we aan bij het eerste cafeetje waar natuurlijk even bijgekletst moest worden onder het genot van een kopje koffie en een stuk Limburgse vlaai. Daarna vertrokken we naar ons startpunt van deze schitterende wandeling. Een zeer mooie tocht naast een meanderende beek. Halverwege stoppen we voor een lekkere lunch en een lokaal pilsje.  Rond vier uur waren we weer terug en sloten we de dag af met nogmaals een lekker lokaal pilsje en voor de dames een frisse witte wijn. Op naar de volgende wandeling.

Route Arcen

20160717_163855000_iOS

Zondag 17 juli vertrokken we naar onze bestemming. In dit geval sloten Dorien en Twan zich bij ons aan. Voor hen was het de eerste keer. Om elf uur kwamen we op onze bestemming aan. Na het nuttigen van een lekker kopje koffie starten we met de 14 km. lange tocht.

Route Baarlo

Zaterdag 15 augustus vertrokken we vol goede moed naar onze volgende wandeling. Dit keer waren John en Jacqueline verantwoordelijk voor de organisatie. Na een mooie rit kwamen we uiteindelijk uit in het mooie Baarlo

Baarlo

Na een kopje koffie vertrokken we richting Steyl. Na enkele honderden meters kreeg Ton al kramp maar gelukkig ging dat vlug over. Via een klein pondje kwamen we in Steyl aan waar we hebben genoten van een heerlijk bakje koffie met gebak. Daarna hebben we een hele tocht gemaakt in de omgeving van Steyl. We hebben enkele ateliers bezocht en zijn op bezoek geweest bij het Heilig Hart klooster. Daarna hebben we een mooi terrasje opgezocht en genoten van een heerlijke lunch. Met een volle maag zijn we aan de terugtocht begonnen en na 15 km en 5 uur en 45 minuten waren we weer terug bij de auto. Een mooie wandeling in het Limburgse land.

Oosterbeek: Mariëndaal en Warnsborn

Zondag 24 mei, Eerste Pinksterdag 2015. Een hele mooie zonnige dag. En op het programma stond de volgende wandeltocht. In dit geval naar Oosterbeek, georganiseerd door Peter en Trees. Na wat navigatieproblemen uiteindelijk aangekomen en daar hebben we kunnen genieten van een mooie en gevarieerde tocht.

hierbij de link naar de route en de beschrijving. Klik hier.

Knipsel

Kampina wandeltocht

SAM_0294

Zondag 2 november hebben we met John en Jacqueline, Peter en Trees en Jolan en Ton een mooie wandeltocht gehouden in het Kampina gebied tussen Boxtel en Oisterwijk. Een mooie dag met een mooie lekkere temperatuur. Ondanks dat het al november was hebben we bv. nog lekker buiten in het zonnetje geluncht.Kampina

Kampina16juli2014

RoutekaartKampinamaart2013

20141102_1317171

Beers – Grave – Mill

Deze route was georganiseerd door John en Jacqueline. Het was een enorme warme dag, ruim 30 graden dus afzien. Gelukkig hadden J&J daar rekening mee gehouden. Met een heerlijke lunch in Grave en de nodige koude drankjes konden we de tweede fase gemakkelijk aan. Gelukkig hoefden we niet helemaal terug naar Beers want er stond al een auto op ons te wachten.  Uiteindelijk hadden we toch ruim 19 kilometer gelopen. Een nieuw record!

Wandelen Beers

Hier nog enkele foto’s van deze warme tocht.

Molenbeeksepad Wolfheze

Schermafbeelding 2013-11-24 om 21.12.54.png

Wandelen door bos, over hei, langs beekdalen en historische plaatsen in het fraaie buitengebied van Wolfheze, Heelsum en Renkum. Ontdek het mooie buitengebied van Wolfheze, Heelsum en Renkum. U wandelt door bos en beekdalen, over hei en langs historische plaatsen. Rust, natuur en cultuur bepalen bepalen hier de sfeer. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Zondag 24 november stond de tweede wandeling op het programma. Peter heeft een mooie route uitgezocht in Gelderland, een klompenroute het Molenbeeksepad in Wolfheze en Renkum. Na een pittige start hebben we daarna heerlijk geluncht in ” De Tijd”  in Wolfheze. Een prima dag met mooie uitzichten.

Mogelijke routes voor de toekomst, andere klompenpaden:

Schermafbeelding 2013-11-24 om 21.12.35.png

Verder hier enkele foto’s van deze tocht.

Schermafbeelding 2013-11-24 om 21.33.28

Wolfsberg en Mookerheide

uitzicht_vanaf_de_mookerheide

De route gaat door gevarieerd bos en heide van de voormalige landgoederen Wolfsberg en Mookerheide. Langs de historische verdedigingswerken Heumense Schans en Mookerschans (aardkundige monumenten) naar de hooggelegen Mookerheideaan de voet van de Maas. Ook het Jachtslot Mookerheide in Jugendstil stijl is de moeite waard. Mooie vergezichten. Af en toe een korte, steile klim.

De eerste wandeling met onze vrienden John en Jacqueline en Peter en Trees. Een proefronde Wolfsberg en Mookerheide.

’s Morgens goed weer maar helaas moesten we het einde iets inkorten vanwege het slechte weer. Kijk voor meer info op: http://www.wandeleningroesbeek.nl/110.html